We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.
Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!
Om u in te schrijven als patiënt bij de apotheek, maakt u gebruik van dit formulier.
Nadat u het formulier heeft verstuurd, streven wij ernaar om binnen 14 dagen uw inschrijving te verwerken en te bevestigen.
Medicijnen bestellen
Heeft u medicijnen nodig die alleen verkrijgbaar zijn met een doktersrecept? Dan moet u eerst naar uw huisarts gaan om zo'n recept te krijgen.
(Herhaal)recepten bestellen kan eenvoudig via uw online patientenportaal:
MijnGezondheid.net of met de app MedGemak
U kunt ook op andere manieren uw medicijnen aanvragen:
Wanneer kan ik de bestelling in de afhaalautomaat ophalen?
Zodra het recept in de afhaalautomaat is gelegd, krijgt u een e-mail of sms bericht met een afhaalcode. In dit bericht staat hoe lang de code geldig is. Met deze code gaat u naar de afhaalautomaat.
Staat u ingeschreven bij een andere apotheek? Informeer dan bij de assistente.
Delen van uw medische gegevens
Het Landelijk Schakelpunt, oftewel LSP, is een veilig en betrouwbaar systeem waarmee zorgverleners snel en makkelijk uw medische gegevens kunnen delen. Dit kan levensreddend zijn in noodgevallen, omdat artsen en verpleegkundigen dan snel de juiste informatie hebben om de beste zorg te bieden.
Waarom is het delen van je medische gegevens belangrijk?
Als u bijvoorbeeld (met spoed) naar een andere arts of apotheek moet gaan. Maar ook als u bij een specialist in het ziekenhuis of een andere zorginstelling komt. Dan is het belangrijk dat zorgverleners uw belangrijkste medische gegevens kunnen bekijken. Dat kan alleen als u daar van tevoren toestemming voor heeft gegeven.
Hoe geeft u toestemming voor uitwisseling via het LSP?
Het is makkelijk om toestemming te geven voor het delen van uw medische gegevens via het LSP. Ga naar de website www.volgjezorg.nl en volg de eenvoudige stappen om uw toestemming te geven.
Als het lastig voor u is om zelf uw medicijnen op te halen, dan kunt u iemand anders toestemming geven om dit voor u te doen.
Hoe geeft u toestemming?
Uw toestemming wordt alleen gebruikt voor het specifieke doel dat u hebt aangegeven. Wij geven uw medicijnen of gegevens alleen aan de persoon voor wie u toestemming heeft gegeven.
Bij de apotheek gaan we heel voorzichtig om met uw medicatie en gegevens. Als iemand anders uw medicijnen of informatie komt halen, moet die persoon een geldig paspoort, ID-kaart of rijbewijs meenemen. Als er geen geldig identiteitsbewijs is, mogen we de medicijnen of informatie niet meegeven.
We bewaren het toestemmingsformulier zorgvuldig in uw dossier. Zo weten we altijd aan wie we uw medicijnen of gegevens mogen geven.
Heeft u vragen over uw rekening? Dan kunt u het beste contact opnemen met uw zorgverzekering. Elke zorgverzekering heeft andere regels. En het hangt ook af van welke polis u heeft.
Wilt u meer weten over apotheekkosten en vergoedingen? Bekijk deze pagina voor meer informatie:
U kunt online vragen stellen aan uw apotheker via een beveiligde verbinding. Gebruik hiervoor MijnGezondheid.net of de bijbehorende MedGemak-app. We raden u aan om dit portaal te gaan gebruiken.
Wilt u meer weten over MijnGezondheid.net of MedGemak-app? Bekijk deze pagina voor meer informatie.
Naast het online aanvragen van uw (herhaal)recepten biedt de Stroomz Apotheek u ook de service Kijksluiter aan. Via Kijksluiter krijgt u uitleg over uw medicijnen via een animatiefilm, in aanvulling op de informatie die u in de apotheek heeft gekregen. Zo kunt u thuis in alle rust de uitleg over uw medicijn bekijken. Van uw apotheker ontvangt u een code bij uw medicijn, zodat u kunt inloggen bij Kijksluiter. De app is te downloaden via de app- en play store.
Voor meer informatie, bekijk de website Kijksluiter.nl.
Als u, bijvoorbeeld door een verhuizing, wilt overstappen naar een andere apotheek, vul dan het onderstaande formulier in.